روشها و ترفندهای سفر ارزان به باکو

یکی از زیباترین شهرهای حاشیه دریای خزر باکو در کشور جمهوری آذربایجان میباشد. این شهر زیبای بندری که به عروس قفقاز شهره است هرساله پذیرای تعداد زیادی توریست از کشور های مختلف میباشد. درآمدهای نفتی ، دولت سکولار و جاذبه های توریستی فراوان باعث شده دولت مردان این کشور سرمایه گذاری زیادی بر روی زیرساخت های توریستی این کشور و بخصوص شهر باکو انجام دهند.

در این میان با توجه به وجود مرز زمینی بین ایران و آذربایجان امکان سفر زمینی ارزان بین دو کشور فراهم است. این امر با توجه به بالا رفتن قیمت ارز باعث شده سفر به شهر باکو به یکی از معدود گزینه ها برای یک سفر خارجی ارزان برای ایرانیان تبدیل شود. در این مقاله سعی داریم راهکارهایی اقتصادی برای سفر هرچه ارزانتر به جمهوری آذربایجان برای شما ارائه دهیم.

تهیه ویزا، اولین قدم برای سفر به باکو

اولین قدم برای سفر به جمهوری آذربایجان تهیه ویزا میباشد. خوشبختانه با توجه به روابط حسنه دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ویزای آذربایجان در سالهای اخیر به صورت الکترونیکی صادر میگردد. صدور الکترونیکی روادید باعث تسریع در فرایند اخذ ویزا و عدم نیاز به حضور شخص در سفارت و یا کنسولگریهای آذربایجان شده است. بی شک یکی از اصلی ترین دلایل علاقه ایرانیان برای سفر به باکو همین آسان بودن فرآیند صدور روادید این کشور میباشد.

نحوه تهیه ویزا

برای تهیه ویزای آذربایجان به ارزانترین قیمت بهتر است به طور مستقیم به سامانه آسان ویزای آذربایجان مراجعه شود. این سامانه که امکان پرداخت ریالی هزینه ویزا را فراهم مینماید میتواند نقش زیادی در کاهش هزینه های سفر داشته باشد. برای صدور ویزا لازم است ابتدا فرم ویزای آذربایجان که دربردارنده اطلاعات هویتی شماست پر نمایید. بعد از پر کردن فرم اطلاعات شخصی لازم است تصویر گذرنامه خود را بارگذاری نمایید. بدین گونه فرآیند درخواست ویزا پایان میابد.

رزرو وسیله نقلیه، دومین گام سفر به باکو

بعد از تهیه ویزای آذربایجان نوبت به رزرو وسیله نقلیه یا ابزار سفر میباشد. برای سفر به باکو روش های مختلفی وجود دارد. این روش ها شامل سفر با کشتی از طریق دریای خزر، سفر با قطار، سفر زمینی از مرزهای رسمی و سفر هوایی میباشد.

متاسفانه چند سالی است که به دلایلی امکان سفر دریایی تفریحی به باکو وجود ندارد. هرچند تا چند سال پیش این روش یکی از جذابترین روشهای سفر به باکو بوده است. سفر ریلی با قطار نیز پیچیدگی های خود را دارد و باتوجه به کیفیت پایین سیستم ریلی آستارا- باکو توصیه نمیشود. در این میان سفر هوایی و زمینی از منطقی ترین روش های سفر به باکو میباشند.

سفر زمینی، ارزانترین روش سفر به باکو

برای سفر زمینی به باکو میتوان از اتوبوس و یا تاکسی استفاده کرد. اتوبوس های تهران باکو هر روزه با دریافت مبلغ حدود 300 هزار تومان از ترمینال غرب به سمت باکو حرکت میکنند. کیفیت این اتوبوس ها بالا و از نوع VIP"" میباشد. برای سفر زمینی به باکو میتوان از مرز آستارا نیز اقدام نمود. اتوبوس های آستارا (در آذربایجان) با دریافت مبلغ 9 منات شما را به باکو میرسانند. از دیگر وسیله های سفر زمینی به باکو تاکسی ها میباشند. شما میتوانید با تاکسی های مدرن (غالبا بنز) از مرز آستارا به باکو بروید. کرایه این تاکسی ها نفری 15 تا 20 منات آذربایجان میباشد.

توجه داشته باشید که برای سفر زمینی به باکو باید حتما ویزای باکو را به صورت کپی شده به همراه داشته باشید.

اقامت در باکو، گام سوم سفر به آذربایجان

از دیگر مراحلی که همواره بخش زیادی از هزینه سفر را به خود اختصاص میدهد، محل اقامت در سفر است. برای اقامت در باکو شما میتوانید از هتل آپارتمان و یا سویت استفاده کنید. اگر تعداد شما بیش از 3 نفر میباشد و قصد اقامت در نقاط مرکزی شهر را دارید میتوانید از آپارتمانهای لوکس باکو استفاده کنید. برای رزرو آپارتمان یا هتل در باکو بهترین مرجع سایت بوکینگ میباشد. اگر به کارت های بین المللی دسترسی ندارید میتوانید به کمک سایت بوکینگ 98 هتل مورد نظر خود را از سایت بوکینگ رزرو نمایید.

بهترین مکان برای بوکینگ آپارتمان و یا رزرو هتل در باکو میدان فواره است. در این مکان شما میتوانید تا پاسی از شب با خیالی آسوده به گشت و گذار در شهر بپردازید. همچنین اکثر جاذبه های توریستی باکو در اطراف این میدان واقع شده است.

سایر نکات و سخن پایانی

در پایان قصد دارم اطلاعتی درباره سیستم حمل و نقل باکو ارائه کنم. برای حمل و نقل و جابجایی در باکو میتوانید از مترو اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید. نرخ اتوبوس در باکو 0.4 منات یا 40 گپیک میباشد. همچنین قیمت مترو در این شهر 0.5 منات یا 50 گپیک میباشد. برای تاکسی هم قیمت های متفاوتی وجو دارد که از حدود 2 منات تا 10 منات متفاوت است.

امید وارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتواند در سفر به شهر زیبای باکو به شما کمک کند. شما میتوانید سوالات خود را پیرامون سفر به باکو از طریق شماره تماس 09120242910 با ما مطرح کنید.